BRUBAKKEN CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY (CSR)
- Denna text beskriver hur Brubakken jobbar med socialt ansvar och värnar om vår omvärld. Vi har insett att ett aktivt ansvarstagande för en hållbar utveckling är en förutsättning för jordens fortlevnad. Vi vill tillsammans med våra kunder, producenter, leverantörer och samarbetspartners vara en aktiv part i detta viktiga arbete – nu och i framtiden.
- ETIK
- Globalt ansvar – vi och våra leverantörer ska leva upp till kraven på mänskliga rättigheter, goda arbetsförhållande, ta avstånd från barnarbete samt uppfylla kvalitets- och miljökrav.
- Säkra produkter – vi tar ansvar för att våra produkter i alla led är säkra och att vi är i framkant gällande nya säkerhetsföreskrifter i Brubakkens produktportfölj.
- Gott samvete – vi arbetar bara med produkter som vi kan stå upp för och gör bara affärer med leverantörer som vi har förtroende för
- MILJÖ
- Begränsad klimatpåverkan – vi ska minska användningen av fossil energi. Våra transporter av människor och produkter ska vara så rena och effektiva som möjligt. Vi samåker med våra fordon / tjänstebilar i så stor utsträckning som möjligt. Vår elanvändning i våra lokaler / verkstäder ska vara energieffektiv.
- Hållbar resursförbrukning – vi ska hushålla och använda miljöanpassade produkter så långt som möjligt. Detta gäller allt vi förbrukar, från förbrukningsmaterial vid servicearbeten till städkemikalier och kontorspapper. När de tjänat ut skall vi källsortera för återvinning så att kretsloppet sluts.
- Socialt ansvar
- Nöjda medarbetare och likabehandling – Vi ska värna ”Brubakkenandan” som står för gemenskap, lojalitet och respekt, där alla är aktiva och tar ansvar för arbetsuppgifterna och varandra. Vi ska inte diskriminera någon på grund av kön, religion, etnisk tillhörighet, funktionshinder etc. Alla medarbetare skall ges utrymme att växa.
- Mänsklighet i affärer – våra kunder, leverantörer och samarbetspartners ska kunna känna tillit och ha förtroende för Brubakken AB och dess medarbetare. Vi vill skapa respekt, med ärlighet som bas.
- Samhällsengagemang – vi ska alltid upplevas som en god samhällspartner var vi än bedriver affärsverksamhet.